click here to read online

Animal Rights This Week

שלום,

לפניך גיליון 331 (3.11.2007)

  1. פעילות
  2. חדשות
  3. בית-המשפט נגד פיטום ברווזים
  4. העשרה בגן החיות (כתבה שנייה על העשרה סביבתית)
  5. פינת התזונה: אוכל בלימודים: הפקולטה לחקלאות
בברכה, צוות אנונימוס  

לתגובות | אתר אנונימוס | הירשמו לאנונימוס באמצעות טופס מאובטח

פעילות 

כדאי לכתוב 

מזה כחצי שנה נמצאים בהסגר 7,500 עגלים, עקב הסנקציות שמטילה ישראל על הרשות הפלסטינית. לפי מכתב מאת תנו לחיות לחיות לשר החקלאות (28.10.2007), בקיבוץ אילות כלואים 4,000 עגלים ובצופר כלואים 3,500 עגלים, והם חיים בתת-תנאים, בצפיפות גדולה. ב-29 באוקטובר הגיעו לישראל 11,000 עגלים נוספים, 6,000 מהם מיועדים לתנובה ואילו 5,000 מיועדים לעזה, אך ללא מקום שיוכל לקלוט אותם בהתחשב בהפסקת המשלוחים לשם. 5,000 או 6,000 מהם נפרקו והועברו לצופר, למרות המחסור במקום. הגורל שמצפה לעגלים בעזה הוא שחיטה, אך הצפיפות הגדולה במכלאות שאינן מיועדות לשהייה ממושכת מהווה עינוי מתמשך. כדאי לכתוב לגורמים הבאים בבקשה:

  • לעצור מיידית כל משלוח נוסף של עגלים מאוסטרליה לישראל;
  • להטיל על היבואנים מיידית לממן את החזקת העגלים בהסגר בתנאים נאותים.
שלום שמחון, שר החקלאות, פקס 03-9485813 דואל sar@moag.gov.il או ssimhon@knesset.gov.il
גדעון עזרא, השר להגנת הסביבה, פקס 02-6535958 דואל sar@environment.gov.il או gezra@knesset.gov.il
מיכאל מלכיאור, יו"ר ועדת החינוך, פקס 02-6753158 דואל v2@knesset.gov.il אוmelchiorm@knesset.gov.il
גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה, פקס 02-6753490 דואל vkalkala@knesset.gov.il או gerdan@knesset.gov.il
ח"כ דב חנין, השדולה למען בעלי-חיים, פקס 02-6753931 דואל dhanin@knesset.gov.il
ד"ר משה חיימוביץ, מנהל השירותים הווטרינריים, 03-9681641-03 דואל mosheh@moag.gov.il
רפ"ק שאול מיימון, קצין מטה מיוחד לעניין חוק צער בעלי-חיים, פקס: 03-7634480  

 

סדנת קרקרים חיים

הסדנה תתקיים במטבח של תמי בשד' נורדאו בתל-אביב, ביום ו', 9.11.2007 בין השעות 13:00-09:00. תמי תלמד להכין קרקרים פיקנטיים, ירקות ומטבלים בטורטיות על בסיס תירס, פיצות אישיות עם תחתיות פיצה על בסיס כוסמת ובסיס לפאי. הכל מחומרים חיים, ללא אפייה – רק ייבוש, וללא חיטה. מחיר: 230 ש"ח בתשלום מראש, לפנות אל wild@citytree.net. פרטים נוספים

 

משפט להורג החתולים

ביום א, 4.11.2007, בשעה 08:30 יתקיים בבית-משפט השלום בתל-אביב, אצל השופטת רביד, דיון בעניינו של יואב אליאסי, הנאשם בהרג חתולים. למידע בבלוג "רוצח החתולים הסדרתי מת"א", ולמתכננים להגיע לדיון – כדאי לקרוא על התנהגות נאותה בבית-המשפט.

 

הרצאות

אנונימוס מקיימת ללא תשלום הרצאות מבוא לזכויות בעלי-חיים, המותאמות לגיל חטה"ב וביה"ס התיכון. ניתן להזמין גם הרצאות בשפה הערבית באזור טייבה והמרכז.

פרטים – שי: 4animal.r@gmail.com 03-6204878

 

משמרות בתל-אביב

משמרות הסברה למען בעלי-חיים במשקים ולעידוד צמחונות מתקיימות בימי ד', בשעות 19:30-17:00, בפינת רח' המלך ג'ורג' / בוגרשוב. לפרטים: גיל 052-4322260; gilvegan@gmail.com

 

דוכני הסברה מחוץ לתל-אביב

אנונימוס מקיימת הכשרה להסברה יעילה ולהתנסות בדוכן תחת הדרכה. בתוכנית: פגישות חודשיות בת"א במשך 6-3 חודשים. בוגרי התוכנית יקבלו ציוד לדוכן במקום מגוריהם.

להצטרפות: 03-6204878 avimor18@gmail.com

 

תורמים לאנונימוס – ומקבלים זיכוי ממס

ניתן לתרום לאנונימוס ולהזדכות על התרומה בתשלום מס ההכנסה ("סעיף 46") ב-35% מסכום התרומה. לקבלת הזיכוי, מלאו טופס 116 וצרפו את הקבלות מאנונימוס.

תורמים באמצעות טופס מאובטח; או שולחים אלינו פרטי התקשרות.

 

מידע על פעילויות קבועות ; לוח הדרושים/ות של אנונימוס

לוח היכרויות לטבעונים/ות ולצמחונים/ות ; פורומים לזכויות בעלי-חיים: תפוז; נענע


חדשות

ynet עוד הרעלה. בכתבה "14 פרות ושלושה שועלים הורעלו במזיד בגליל" (29.10.2007) מדווח ארז ארליכמן על קורבנות נוספים של תעשיית הבשר. המדובר בעדר פרות, ש-26 מהן הורעלו למוות בחודש האחרון על רקע סכסוכים בין בוקרים.

 

ידיעות אחרונות מפעל הבשר. בכתבה "שועל נלכד בחצר של טיב טעם" (28.10.2007, עמ' 11) מדווח ניר גונטז' שלאחר הרג החתולים במרכז "טיב טעם" בעמק חפר, לכדו שם שועל באישור הווטרינר הרשותי, ד"ר אודי לבל. מרשות הטבע והגנים נמסר שהשועל לא היה חולה כלבת, אולם הוחלט לא להשיבו לטבע בטענה שמקום חדש עלול להפר האיזון באזור. לכן הרגו אותו.

 

nrg מעריב חילוץ. בכתבה "מחלצי הסוסים" (30.10.2008) נמסר על שבעה סוסים מורעבים שחילץ משרד החקלאות מחווה בדימונה. השגתו של צו בית-משפט לפינוי הסוסים מוצגת כהישג, אולם לא נמסר על כל פעולה שננקטה נגד בעל החווה.

 

וואלה! לחץ הצרכנים עובד! בידיעה "bebe מתנגדת לפרוות" (1.11.2007) נמסר שרשת bebe תפסיק למכור פרוות החל משנת 2008. הרשת מתרצת את מכירות הפרווה עד כה בטענה שעד כה השתמשה בפרווה שהיא תוצר-לוואי בלבד. יש להדגיש, שהמושג "תוצר-לוואי" מטעה: מדובר בחלקי גוף שמכירתם מכניסה כסף ולכן המכירה מהווה תמריץ כלכלי להרוג חיות נוספות.

 

ynet שחרור. בכתבה "גרמניה: חיילים רדפו אחרי חורפנים" (26.10.2007) מדווחת סוכנות רויטרס על שחרור 17,000 חורפנים (מינקים) ממשק פרווה מערבית לברלין.

 

הארץ הכחדה. בכתבה "דו"ח: שליש ממיני הקופים בסכנת הכחדה" (29.10.2007, עמ' א7) מדווח עפרי אילני על 25 מיני פרימאטים הקרובים להכחדה, ואחד מהם אולי כבר נכחד. הגורמים: כריתת יערות, סחר לא חוקי בחיות, ציד למטרת אכילה ושינויי האקלים. 

 

תזונה וצרכנות

מעריב בשר מרקיב. בכתבה "עוד לא למדו את הלקח" (2.11.2007, עמ' 10) מדווחת נורית קדוש: "בבדיקה שערכנו נבחנו עופות טריים שלמים, כרעי עוף ונתחי חזה עוף בסניפי הרשתות מגה, טיב טעם ושופרסל בראשון לציון – וכולם נמצאו נגועים בחיידקים ובקוליפורמים בכמות חריגה. החיידקים והקוליפורמים שהתגלו בחלק מהדגימות עלולים לגרום לשלשול, למחלות קשות ובמקרים מסוימים אף למוות – כך מסביר ד"ר משה רפאלוביץ, הווטרינר הרשותי של איגוד ערים דן. [...] משווקי העוף בישראל נוהגים להרגיע את הציבור ולומר שמדובר בחיידקים שמושמדים בבישול – אלא שלדברי ד"ר רפאלוביץ, לא תמיד אלה פני הדברים. 'אף על פי שבישול בטמפרטורה גבוהה עשוי לחסל את חיידקי הסלמונלה, לעתים החיידק מפריש למזון רעלנים, והם נשארים בו גם לאחר הבישול. במקרה כזה יכולות להיגרם מחלות מעיים המלוות בשלשול, בכאבי בטן, בבחילה ואף בהקאות ובחום. אמנם המחלה עשויה להימשך רק ימים ספורים, אך לעתים השלשולים וההקאות יכולים לגרום להתייבשות, להתמוטטות ולאשפוז. במקרים חמורים יותר, כאשר חיידקי הסלמונלה מצליחים לחדור מבעד לדופן המעיים, הם גורמים למחלה כללית כמו דלקת קרום המוח, דלקות פרקים כרוניות ועוד'." ד"ר רפאלוביץ מרחיב גם בהסברים על התפשטות הזיהום בבית בכל מגע תמים לכאורה עם הבשר הנגוע.

 

ריקבון מתובל. קלטת שצילם עובד לשעבר חשפה כי בסניף "מגה" ברעננה מתבלים בשר כדי להסוות את ריחו הרע. בית המשפט קבע כבר ביולי כי "מתיק החקירה עולה לכאורה שריבוע כחול ביצעה עבירות שמשרד הבריאות צריך לחקור". משרד הבריאות עדיין לא החל בבדיקת הנעשה בסניף וברשת. כתבות בנושא מתייחסות לסכנת הזיהומים בבשר, ולשאלה אם הקלטת ממגה מזויפת.

כתבות בנושא
רוני לינדר-גנץ, "פרשת הבשר המתובל של מגה: משרד הבריאות לא בודק", הארץ, 29.10.2007, עמ' 2.
רוני לינדר-גנץ, "היזהרו מבשר מתובל וצלוי", הארץ,  29.10.2007, עמ' 2.
"קלטת בערוץ 2: במגה מוכרים עוף "מתובל" שפג תוקפו", הארץ, 28.10.2007.

 

 ynet צבעים חדשים. בכתבה "קינואה מאדום לשחור" (30.10.2007) מכריזה יעל גרטי על ייבוא שני זני קינואה חדשים, בעלי טעם שונה מעט משל הקינואה המוכרת, ועם ערכים תזונתיים מעט שונים. גרטי מספקת מידע על גידול הקינואה, תכונותיה, דרכי הכנה, מקומות לקנייה וכן שני מתכונים טבעוניים.

 

יומן חייתי 13 בערוץ 98 ב-HOT, וב-YES, בימי ג', ה' ב-23:30 


בית-המשפט נגד פיטום ברווזים

משפחת ואחנון מפתחיה, מתעללים מועדים בעופות, החלו לפטם ברווזים לאחר שבית-המשפט הורה להם להפסיק לפטם אווזים. בית-המשפט הגיב בצו-מניעה נוסף, על פיטום ברווזים.

ב-28.10.2007 פסקה שופטת בית-משפט השלום בכפר סבא, ניצה מיימון-שעשוע, לטובת אנונימוס בתביעתה נגד המפטמים רן ומזל ואחנון ממושב פתחיה. המדובר בעבריינים שהתעלמו באופן שיטתי מחוק צער בעלי-חיים, מפסיקת בג"ץ ומהחלטת הממשלה בעניין פיטום עופות מים. בעקבות חקירה שביצעה אנונימוס ובקשה שהגישה לצו-מניעה זמני נגד פיטום אווזים שבוצע במשק ואחנון, נתנה השופטת צו-מניעה (26.7.2007). בני-הזוג הגיבו בהתחכמות לא-חוקית חדשה – פיטום ברווזים במקום אווזים, וכן התפלפלות בשאלת הזן של עופות המים שפוטמו וטענה שהפיטום מתבצע כדי למכור את בשר הברווזים בשלמותו ולא את הכבד בלבד. השופטת פטרה טענות משונות אלה בהצהרות ברורות:

"לאחר שעיינתי בשתי החלטות בג"ץ בעניין פיטום האווזים, אני מקבלת את עמדת המבקשת [אנונימוס], כי ההחלטות מקבעות איסור עקרוני רחב על הלעטה כפויה של עופות מים, בהיותה בגדר התעללות וגרימת סבל לבעלי-חיים, ואין למצוא הבחנה בין אווזים לבין עופות מים אחרים המשמשים למאכל אדם, או התייחסות צרה המתמקדת באווזים דווקא." [...]

"ואם הפרקטיקה של הלעטה כפויה של עופות מים הינה אסורה, אין נפקא מינה מהי מטרתם הסופית של המשיבים בעשותם שימוש בפרקטיקה זו."

השופטת גם חוזרת על הקביעה הישנה, ששיטת פיטום אשר בני-הזוג ואחנון מציגים אותה שוב ושוב כחדשנית, כבר נבדקה על-ידי ועדת משרד החקלאות ונמצאה בלתי חוקית. השופטת פוסלת אחת לאחת את טענות ואחנון על היתרונות כביכול של השיטה שלהם ביחס לאווזים, ומסכמת:

"דברים אלה חלים ללא כל שינוי, גם ביחס לברווזים ועופות מים אחרים, ועל כן אני קובעת כי בשיטת הפיטום של המשיבים יש משום התעללות בבעלי-חיים, האסורה על פי חוק צער בעלי-חיים."

וההחלטה עצמה:

"לפיכך מוצא בזה צו-מניעה זמני האוסר על המשיבים לפטם בכפייה כל סוג של עופות מים במשקם, לרבות שימוש במכונה פנאומטית לדחיסת מזון למקור העופות, עד למתן פסק-דין בתיק העיקרי."

התיק העיקרי עוסק בבקשת אנונימוס להוצאת צו-מניעה קבוע נגד בני-הזוג ואחנון, שיאסור עליהם כל הלעטה כפויה של עופות מים במשקם, בעצמם ו/או באמצעות אחרים. המפטמים חויבו לשלם לאנונימוס הוצאות בסך 10,000 ש"ח + מע"מ.

(צילום: Muskrat)

 

מקור
בשא 3479/07, אנונימוס נ' מזל ואחנון ורן ואחנון, החלטה, 28.10.2007.
 
בעיתונות
"דין ברווז כאווז", nrg מעריב, 30.10.2007.

 


העשרה בגן החיות
כתבה שנייה על העשרה סביבתית

בשבוע שעבר ערכנו סקירה כללית על מושגים שונים של העשרה. השבוע אנו ממשיכים את הדיון בהעשרה בגני חיות, במקלטים ובבית.

 

תנאים ייחודיים
ביסודם, גני חיות הם בדרך-כלל עסקים מסחריים הכולאים חיות במכלאות עלובות. אולם בשנות ה-70 הפכו כמה מהגדולים שבהם למוקד של תחום ההעשרה. במוסדות אלה מתקיימים תנאים ייחודיים למדי, שעוררו את העניין המיוחד בנושא:

  • הצגת החיות וכלאן לעיני הציבור הרחב
  • כל חיה מוערכת במחיר כספי גבוה
  • ניסיון להחזיק חיות בחיים לאורך שנים ולעודדן להתרבות
  • כליאת חיות בר ללא תכונות של ביות ועם יכולת מזערית להסתגל לתנאי השבי
  • מגוון גדול של מינים כלואים עם מגוון גדול של צרכים שונים
  • העסקת מטפלים הממונים על תנאי הקיום של החיות
  • תקציב ושטח המספיקים ליצירת תכנית העשרה רצינית

האתגר המהותי בתוכניות ההעשרה בגני חיות גדולים איננו אספקה של אביזר זה או אחר, אלא יצירת מעין העתק מוקטן של בית-הגידול של החיה, על כל מורכבותו. כך מנסים להקים לקופים פיסת נוף דמוית-יער המאפשרת טיפוס, זינוק בין ענפים, אכילה בגבהים ושהייה ממושכת שם בכלל; או בונים לעופות מים בריכה מסולעת עם צמחייה טבעית, חול וקיר סלעי, המאפשרים לעופות לחפש מזון בשיטותיהם הטבעיות, לבדוק את העצמים, לשחות ולטפס למסתור. גני חיות מסוימים מתגאים בכך שהם עורכים התאמה אישית של צעצועים ומתקנים עבור חיות כאינדיבידואלים, בהתאם לאופי ולסיפור החיים של החיה – לפחות כשמדובר בחיות גדולות. ייחוד נוסף בתנאים השוררים בגני חיות הוא ניצול כמה מהחיות לאינטראקציה עם המטפלים לעיני קהל, ובמילים אחרות – קרקס "מתון". אינטראקציה מבוקרת עשויה לעתים להוות מוקד של עניין לחיות. ב-Territory Wildelife Park (אוסטרליה) נערכות "הדגמות תעופה חופשית" של עופות דורסים, והמטפלים אף הרחיבו מגמה זו ומוציאים את הדורסים לטיולים. כך הדורס – הנשלט באמצעות אילוף, ללא קשירה או כליאה – עוסק לזמן-מה בענייניו בבית-גידול טבעי לחלוטין.

זכר של פוקנת המפרץ שנמצא במצב קשה בים ליד רוד איילנד וחולץ על-ידי ארגון השימור והמחקר הסביבתי

Riverhead Foundation, ניגש לבחון אבזרי העשרה שהוכנסו לבריכה שלו

 

העשרה לכל המינים
למרות הדגש על יונקים גדולים ומושכי קהל, יש תוכניות המתייחסות לכל בעלי החוליות, ואפילו לחסרי חוליות. למשל, בכתב-העת The Shape of Enrichment התפרסמו שיטות מגוונות להעשרת חיי תמנונים בשבי. לתמנונים כישורים קוגניטיביים משמעותיים, והם צדים תוך שימוש מורכב בראייה ובשליחת זרועות גמישות למקומות מסתור. בגן החיות Cleveland Metroparks (אוהיו) תכננו עבור התמנונים קופסאות עם מבוכים, מכסים מוברגים, קירות שקופים ומחיצות אטומות ועוד, והתמנונים למדו לפתוח מכסים בהברגה כדי להגיע למזונם, לשלוח זרוע אל מעבר למחיצה אטומה וכדומה.

בובת potatohead לתמנון: העשרה לא רק ליונקים גדולים (Cleveland Metroparks Zoo)

 

מלאכותי מול טבעי
קופסאות עם פתחים מיוחדים, חלוקה פנימית ועצמים שהותאמו לתוכן הן בין אמצעי ההעשרה הנוחים ביותר. מטעמים של תקציב ונוחות, נעשה גם שימוש רב באביזרים מלאכותיים משומשים מן המוכן; למשל, מאמרים ב-The Shape of Enrichment מסבירים על צמיגים המחוברים זה לזה שפילים משחקים בהם, מגפיים שאוכלי נמלים תוחבים לתוכם את חרטומם, שקים מלאים באבנים שחתולים גדולים גוררים, ועוד. עם זאת, בשטח התצוגה של החיות נוטים להעדיף אביזרים בעלי מראה טבעי, כדי לסבר את עיני הקהל. לא פעם, מה שנראה טבעי הוא למעשה מבנה מלאכותי, כגון עץ שהוא בעצם פסל צבוע מבטון מזוין, או צדפות, כוכבי ים, קיפודי ים ואצות מפלסטיק ומגומי. בחללים שאינם חשופים לקהל ומחוץ לשעות הביקור, מספקים לחיות ביתר חופשיות אביזרים בעלי מראה מלאכותי. באביזרים מלאכותיים גלומות סכנות: הסתבכות, לכידה וחנק בשרשראות, בחבלים ובתיקים, או דקירה ופציעה מברגים וממסמרים בקופסאות ובקונסטרוקציות שונות, ואפילו הרעלה מפריטי מזון וריח. גם עצמים טבעיים שהובאו מרחוק נושאים סכנות, כגון העברת טפילים ומחלות. בטבע סכנות כאלה הרבה יותר נדירות, ואילו העיסוק בהעשרה מחייב להתמודד אתן.

קרנף משתמש במתקן חיכוך (International Rhino Keeper Association)

 

מקלטים
גם במקלטים לחיות יש לעתים תכניות העשרה. אף על-פי שלכאורה המניע להקמת מקלטים הוא מוסרי ולא מסחרי – בניגוד לגני חיות – בפועל רוב המוסדות שנקראים "מקלט" הם מפעלי הרג. תכניות העשרה רלוונטיות יותר למקלטים שנועדו לשכן חיות למשך שארית חייהן, בין אם מדובר בחתולים ובכלבים, ובין אם מדובר במקלטים נדירים לחיות בר, שהוחרמו או ננטשו מבתים פרטיים, מקרקסים, מפינות-חי וממשקים להרבעת חיות בר או לפרווה. במקלטים כאלה מושגי ההעשרה דומים לאלה שבגני חיות מתקדמים, אם כי בהיעדר תצוגה ומוטיבציה מסחרית, התכנון במקלט עשוי להיות ענייני יותר: אביזרים לא צריכים להיראות טוב לעיני הדיוטות, אלא להתאים לחיות בלבד. למשל, עובדי המקלט לחתולים גדולים Big Cat Rescue (פלורידה) אוספים בתום "ליל כל הקדושים" דלועים ענקיים, שהחתולים אוהבים לשחק בהם; בגן חיות, טיגריס המגלגל דלעת לא היה נראה טוב.

 

כלובים בבית
לא ניתן לדון בהעשרה מבלי להזכיר שגם "חיות מחמד" נמצאות בשבי, ולכן גם הן זקוקות לתוכנית העשרה. הדבר בולט במיוחד במכרסמים, בציפורים ובדגים – שלעתים קרובות מוחזקים בבתים בתנאים הרבה יותר קשים אף מהמקובל בגני חיות. מחסור במקום, בתקציב ובידע מביא "חובבי חיות" להסתפק בעצות מהחנות ובאמצעי העשרה ראשוניים ביותר שנמכרים עם החיה בכלאה הזעיר: מחילות פלסטיק וגלגלת לריצה בכלוב לאוגרים, מתלים של פיסות פלסטיק צבעוניות ומקומות עמידה וטיפוס בכלוב לתוכים (בתמונה), או מסלעה הכוללת מחילות, טראסות, חול וצמחים באקווריום. השימוש במושג המקצועי "העשרה" אינו נפוץ ביחס לחיות אלה, ונהוג להשתמש במושגים ביתיים, כגון "הוראות טיפול", אולי בדומה ל"הוראות שימוש". מושגים כאלה מתיישבים עם התפיסה הרווחת של "חיות מחמד" בתור סחורות, תחביבים או צעצועים בפני עצמן.

 

חיית הבית כשבויה
מצבם של כלבים וחתולים בבית הרבה יותר טוב מזה של מכרסמים, ציפורים ודגים, אולם אפילו הם זקוקים להעשרה בחלל הקטן, המלאכותי ודל-הריחות והחברה של הבית. המושג "העשרה" לא חדר כמעט לשוק הפורח של אבזרי ההעשרה, כגון עצמות מלאכותיות לכלבים ומשטחי גירוד ציפורניים לחתולים. אין מושגים מיוחדים להעשרה עבור "חיות מחמד"; מגדלים רבים רואים באביזרים מותרות, וכאשר חיה מוצאת פורקן לצרכיה בלעיסה או בשריטה של רהיטי הבית, הדבר נתפס כ"בעיית התנהגות" ולא כתולדה של תנאי שבי קשים. אפילו מגדלים מסורים של חתול הכלוא בבית ללא יציאה לחצר, אינם מעלים על דעתם רעיונות שהפכו למובנים מאליהם בגני החיות המתקדמים יחסית, כגון אספקת גירויי ריח, או מתן מזון באופן שמציב בפני החתול אתגרים בחיפוש המזון ובאיסופו.

 

רשימת המקורות תובא עם הזנת הכתבה לאתר אנונימוס

 

פרסום החלק האחרון של הסדרה, בנושא העשרה במעבדות ובמשקים חקלאיים,

נדחה לשבוע הבא


פינת התזונה 
 אוכל בלימודים: הפקולטה לחקלאות

בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות יש קפטריה אחת, הממוקמת ליד בית-הספר למדעי התזונה. בשעות הצהריים מוגש בקפטריה מגוון מכובד ומשתנה מיום ליום של תבשילים וסלטים טבעוניים למהדרין, ורובם ערבים לחך. בתמורה ל-14 ש"ח ניתן לקבל "צלחת תוספות". למרות השם הלקוח מעולם המושגים של אוכלי הבשר, ניכר שהוקדשה מחשבה לספק מנה הוגנת למדי גם לצמחוני או הטבעוני הרעב.

 
תבשילים הכוללים קטניות: מג'דרה (עם אורז לבן); תבשיל שעועית ירוקה עם פלפלים; אפונה; חומוס מבושל עם קישואים.
 
תבשילי דגנים/ירקות (אין דגנים מלאים): פסטה ברוטב עגבניות (שומנית למדי כמיטב המסורת בחדרי אוכל); פתיתים (שומניים כנ"ל); גרגירי תירס; תפוחי אדמה אפויים; צ'יפס; קוסקוס; שומר אפוי; קישואים מטוגנים.

 

סלטים שניתן גם לקחתם כחלק מצלחת התוספות או בתוך לחמניה (11 ש"ח. ניתן גם להוסיף לחמניה שחורה): עגבניה ומלפפון; מגוון "עלי בייבי"; סלט חצילים ופלפלים מטוגנים; כרוב; עגבניות שרי; סלק; עדשים, בצל, זיתים, פלפל ושמיר (מומלץ).


ממרחים: חומוס; טחינה; קטשופ; חרדל; סחוג.
 
כריכים מוכנים: קיימת אופציה טבעונית, למשל: כריך אבוקדו, מלפפון, חסה ועגבניה.

 

מערכת זכויות בעלי-חיים השבוע: אריאל צֹבל (עורך), כנען עוזיאל, כרם אביטל, חגי כהן

לתגובות: info@anonymous.org.il. אין להשיב (reply) לכתובת השבועון!

אנונימוס: ת.ד. 11915 תל-אביב, מיקוד 61119. טל' 03-6204878 פקס 03-6204717

גיליונות קודמים ניתן לקרוא בארכיון

להרשמה לאנונימוס באמצעות טופס מאובטח

אם בכוונתך להחליף כתובתך, עדכן/י אותנו

אם אינך רוצה לקבל גיליונות נוספים, לחץ/י כאן