חברה והיסטוריה
האפליה והניצול קיימים בכל סדר חברתי. עם זאת, כל עוד נתפסים הפרטים שבקבוצות המופלות והמנוצלות כחלק מן החברה, יש לביקורת סיכוי לעלות ולהישמע. כאשר בני-אדם אינם נחשבים עוד כחלק מן החברה, הניצול אינו יודע גבולות. גם חיות ממינים שונים אינן נחשבות בדרך-כלל כחלק מן החברה, וזהו אחד מיסודות הניצול הטוטאלי שלהן. אולם האם ניתן בכלל לראות בהן קבוצה מדוכאת, מגזר, מעמד? האם ניתן לבחון את מצבן במונחים מתחום המחשבה החברתית, מתוך הנחה שהן חלק מן החברה?
בקטגוריה זו תוכלו לקרוא מגוון מאמרים המבקשים לבחון את מעמד בעלי החיים בחברה בכלים הלקוחים ממדעי החברה והרוח. מאמרים אלה ינסו לענות על שאלות כגון: כיצד התפתחה השליטה הגנטית בחיות - מראשית הביות ועד להנדסה גנטית? כיצד ומדוע הורע במהלך ההיסטוריה מצבם של בעלי החיים במשקים חקלאיים? כיצד כוננו רגשי אשמה על הרג חיות תופעות יסוד בתרבות האנושית? מתי הפכה הגשת חיות בשלמותן על שולחן האוכל לבלתי מקובלת? מי חיבר מניפסט צמחוני רהוט ונוקב כבר באימפריה הרומית? וכיצד התפתחה התנועה לזכויות בעלי חיים בתקופה המודרנית בעולם ובישראל בפרט?
בקטגוריה זו תוכלו לקרוא מגוון מאמרים המבקשים לבחון את מעמד בעלי החיים בחברה בכלים הלקוחים ממדעי החברה והרוח. מאמרים אלה ינסו לענות על שאלות כגון: כיצד התפתחה השליטה הגנטית בחיות - מראשית הביות ועד להנדסה גנטית? כיצד ומדוע הורע במהלך ההיסטוריה מצבם של בעלי החיים במשקים חקלאיים? כיצד כוננו רגשי אשמה על הרג חיות תופעות יסוד בתרבות האנושית? מתי הפכה הגשת חיות בשלמותן על שולחן האוכל לבלתי מקובלת? מי חיבר מניפסט צמחוני רהוט ונוקב כבר באימפריה הרומית? וכיצד התפתחה התנועה לזכויות בעלי חיים בתקופה המודרנית בעולם ובישראל בפרט?
מאמרים > חברה והיסטוריה
עזרו לנו לעזור להם
אנימלס בפייסבוק